Mercedes opět potvrdil svou dominanci v oblasti aerodynamiky

Aerodynamika je u každého vozu velmi důležitým atributem. To proto, že má vliv na celou řadu věcí. Může se jednat o spotřebu vozu, může se jednat o zrychlení, ale třeba také o dosažení maximální rychlosti, nebo celkové jízdní vlastnosti spojené s držením stopy. Nutno dodat, že v oblasti aerodynamiky jasně dominoval a stále dominuje Mercedes. Vyvinul vůz, který má ještě o další kousek nižší odpor vzduchu.

Vývoj není jednoduchý

Z laického pohledu je vývoj spojený s aerodynamikou celkem jednoduchý. Auto se zavře do větrného tunelu a dlouze se upravuje tak, aby vyhovovalo daným požadavkům. Že je to doslova tak, to potvrzuje fakt, že při úpravách je nutné myslet na řadu věcí. Je to celkový design vozu, velikost spojená s konstrukčními prvky, stejně jako je nutné stále zachovat potřebnou bezpečnost vozu. Tím je vývoj spojený s aerodynamikou značně omezený a jenom se ukazuje, že zde hraje roli každý detail.

Nový Mercedes-Benz třídy A

Který vůz je tedy tím unikátním, který bere aktuální prvenství nejenom u Mercedesu, ale také ve své třídě na automobilovém trhu? Je to novinka, kterou je Mercedes-Benz třídy A. Sice se ještě neprodává, ale k tomu by mělo dojít v následujících měsících, jelikož automobilka oznámila, že do prodeje má zamířit ještě letošní rok.

Jakých hodnot dosahuje? Když vezmeme v potaz aerodynamický odpor vzduchu, tak zde mluvíme o hodnotě 0,22. Kdo se v této oblasti vyzná, ten jasně ví, že je to celkem unikát. Kdo ne, tomu se může hodit několik čísel pro porovnání. Hlavním ukazatelem bude určitě běžná hodnota odporu vzduchu, která je 0,3. Snížení je tedy celkem markantní.

Nejde o jediný unikát

Hodnota 0,22 je u sedanu Áčkové třídy aktuální světový rekord, na který je Mercedes jistě právem hrdý. Ke snížení aerodynamického odporu na takovou hodnotu však nedošlo náhodou. Vývojem se automobilka zabývá v podstatě neustále. Když se podíváme na portfolio sériových modelů, které jsou nyní v prodeji, můžeme říci, že většina z nich se pohybuje v hodnotách aerodynamického odporu vzduchu mezi 0,23 – 0,25.

Automobilka dominovala i v minulosti

Není to jenom unikát posledních let, na kterém automobilka jasně ukazuje, že v oblasti aerodynamiky nemá přemožitele. Když se podíváme na několik příkladů z minulosti, je to třeba model CLA BlueEfficiency Edition, který dosahoval podobných hodnot, jako aktuálně představený sedan. Že je v tomto směru Mercedes takto vepředu je dáno také tím, že už od roku 1943 vlastní svůj větrný tunel, ve kterém jsou veškeré vyráběné vozy testovány. A hodnoty se rok od roku snižují. Kupříkladu u úplně prvních vozů ze začátku dvacátého století hodnoty přesahovaly hodnotu 1. Nyní už jenom očekáváme, kdy se automobilce u sériového vozu podaří stáhnout hodnotu pod 0,20.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *