Mnoho ojetých dieselů má stejné problémy. Jaké to jsou?

Koupit si ojeté dieselové auto není nic špatného. Jak z důvodu příznivější ceny, tak z důvodu toho, že tento typ motoru byl vyvinutý hlavně s ohledem na výdrž. Přesto je dobré mít na paměti, že se u dieselových vozů mohou objevovat různé problémy. Jaké jsou ty nejčastější?

Systém EGR

Technologie, která je se současnými vozy spojována z důvodu snahy minimalizovat jejich dopad na životní prostředí. Jedná se o systém cirkulace výfukových plynů. Jelikož ty jsou nositelem různých nečistot, dochází velmi často k tomu, že je EGR systém zanášen. Vlivem toho může dojít k celkovému poškození. Náklady na řešení tohoto problému se pohybují v řádu několika tisíc korun.

Filtr pevných částic

Je stále mnoho řidičů, kteří proti němu aktivně brojí. Filtr pevných částic neboli DPF je také jedním z prvků, které mají za cíl udělat naftové auto ekologičtější. Jelikož se používají v podstatě jenom pár let, jsou s nimi spojena četná rizika. Hlavně u kratších jízd nemusí docházet k plné regeneraci, což se projeví i na životnosti a nutnosti jeho výměny. Problém může nastat i když se ho rozhodnete vyndat úplně – v takovém případě neprojdete technickou kontrolou.

Vstřikovače

Princip, na kterém fungují naftové motory, je jednoduchý. Je využíváno vstřikovačů, kterými proudí nafta. Pokud je nekvalitní, dochází k tomu, že se vstřikovače zanášejí. To může vést až k tomu že vstřiky přestávají fungovat a je třeba realizovat výměnu. Vhodnou prevencí je použití kvalitní nafty a také různých čisticích aditiv. Díky této kombinaci lze udržet vstřikovače dlouhodobě čisté.

Sonda HFM

Pokud jste tento název ještě nikdy neslyšeli, zkusíme to jinak. A to názvem váha vzduchu. Tady už mají mnozí majitelé dieselů jasno. Jedná se o sondu, která skutečně měří množství vzduchu, která míří do sání. Má velmi pozitivní vliv na efektivitu a výkon chodu motoru. Zároveň se jedná o jeden z dílů, se kterými jsou spojeny časté problémy.

Turbodmychadlo

Sice nejde o ryze poruchový díl, ale pokud s naftovým vozem neumíte správně jezdit, rozhodně se to na jeho stavu podepíše. Hlavním problémem je zahřívání turba a nedostatek času na jeho ochlazení po jízdě. Ta by měla být několik kilometrů spíše pozvolná a po zastavení je vhodné nechat motor ještě pár vteřin běžet. Když to původní majitel nerespektoval, můžete mít velký problém.

Setrvačník

Konkrétně tedy dvouhmotový setrvačník. I tady mluvíme hlavně o dílu, za jehož problémy mohou především špatní řidiči. Co způsobuje jeho možné poškození? Je to primárně velmi prudké brzdění a dále velmi nízké otáčky motoru. K tomu všemu ještě přidejme špatnou práci se spojkou a fakt, že na ní řidiči například na semaforech i několik minut stojí. To vše se projeví v tom, že v budoucnu může setrvačník potřebovat výměnu.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *