První sériově vyráběné auto na vodík bude mít Toyota

Alternativní pohony jsou v kurzu. Není to jenom klasický elektromobil. Do popředí se dostávají také hybridní pohony, stejně jako nelze zapomínat na vodík. Poměrně pokroková je v tomto směru Toyota. Ta jde při vývoji svých aut různými směry. A právě vodík je spojený s vozem Toyota Mirai. Nejde jenom o prototyp, jelikož auto je možné si objednat. Spojeno je však s individuální ručním kompletováním. To se má v budoucnu změnit.

Toyota Mirai míří do sériové výroby

Pro zájemce o alternativní pohon a pro ty, kteří věří vodíku, je to rozhodně dobrá zpráva. Důvody, proč se Toyota pro tuto cestu rozhodla, jsou hned dva. První je spojený s faktem, že Toyota Mirai se těšila celkem zajímavému zájmu, který bude možný uspokojit mnohem jednodušeji. Druhým důvodem je také fakt, že díky sériové výrobě bude moci cena výrazně klesnout. A tím se opět vrátíme k důvodu číslo jedna, a to k zájmu – ten bude pravděpodobně ještě vyšší.

V plánu je až 30 000 vozů ročně

Toyota při výrobě vozů rozhodně nechce zůstávat při zemi. V roce 2020 má v plánu pokořit hranici 30 000 vyrobených a pochopitelně také prodaných kusů. A další roky chce s daným číslem ještě stoupat. Zda se jí to podaří je zatím ve hvězdách. Našlápnutu má však velmi dobře, jelikož ve světě alternativních pohonů se jí celkem daří. Příkladem za všechny může být hybridní Toyota Prius.

Proč právě vodík?

Je to jednoduché. Důvodem je celková praktičnost daných vozidel. I zde je pohon řešený pomocí elektromotoru. Ten však energii nezískává z akumulátorů, ale z vodíku. Konkrétně je využito chemických reakcí, které tuto látku přemění na vodu a elektrony. Právě ty se stávají zdrojem energie pro pohonnou jednotku v podobě elektromotoru.

Jedinou komplikací zatím může být malá síť vodíkových čerpacích stanic. Jejich budování jde celkem pomalu, což zájem o vodíková auta brzdí. I tady však automobilka očekává určitý vývoj, která opět nahrává do karet právě vodíkovému pohonu.

Toyota Mirai

Zatím ve ztrátě

Že jde skutečně hlavně o investici do budoucna, to ukazují finance. Stačí vzít v potaz náklady na samotný vývoj vozu Toyota Mirai, a k tomu ještě připočítat náklady na realizaci sériové linky. V následujících letech tak bude vůz rozhodně ztrátový. Na druhou stranu v budoucnu může mít Toyota solidní náskok před konkurencí. To ostatně dokládají i budoucí plány s vývojem vozu.

Jak daleko dojede?

Současný model Toyota Mirai dokáže nabídnout dojezd 500 kilometrů, což je v porovnání s řadou klasických elektromobilů velmi dobrá hodnota. U druhé generace se už očekává 750 kilometrů a generace třetí by měla mít dojezd až 1 000 km. A to je hodnota srovnatelná, mnohdy dokonce i vyšší, než je tomu v případě plné nádrže u běžného spalovacího motoru. Rázem ani menší síť čerpacích vodíkových stanic nebude problém.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 70 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *